Trường Đại học Kinh tế - Luật, Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh

Công bố khoa học tiêu biểu

Sắp xếp:  
MANAGEMENT AND DEVELOPMENT OF SOCIAL SERVICES IN JAPAN AND EXPERIENCE FOR VIETNAM
Tạp chí Phát triển Khoa học và Công nghệ Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh - Tập 17 Số 4 - Trang 20-35 - 2014
Khoa Nguyen Thi
Social services are services that meet demands of community and individuals for social development, enhance welfare and social equality, promote ethical values and humanities, for humans and of socio-economic nature which can be provided by government, society or market. Social services can be either public or private dependent on its type, in the fields of education, training, medicine, science, ...... hiện toàn bộ
On the supply of raw timber materials for the Vietnam’s export furniture manufacturing industry
Tạp chí Kinh tế, Kinh doanh và Luật Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh - Tập 3 Số 2 - Trang 95-103 - 2019
Nguyen Van Nen
The paper focuses on analyzing the practice of raw material supply for the export furniture manufacturing industry in Vietnam. Using statistical data and forecasting methods, we evaluate the demand for wood materials for the export furniture manufacturing industry in Vietnam, the supplies of domestic and imported wood materials as well as their origin. The results show that: (i) there will be a st...... hiện toàn bộ
#wood material #wood processing #furniture #export
Regulatory sandbox for innovation: International evidence and implications for Vietnam
Tạp chí Kinh tế, Kinh doanh và Luật Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh - Tập 6 Số 4 - Trang 3832-3840 - 2022
Tran Hung Son, Dung Tien Nguyen, Ly Thi-Ngoc Huynh
The development of digital technology, innovative products, services and new business models promises to play an important role in ensuring economic growth and delivering social benefits. However, the development of these products, services and new business models is often delayed or prevented due to lack of regulatory framework. This study aims to present issues related to innovation promotion po...... hiện toàn bộ
#sandbox; đổi mới sáng tạo; công nghiệp hóa – hiện đại hóa
Mối quan hệ trong hoạt động nhượng quyền thương mại lĩnh vực ăn uống - giải khát tại Việt Nam
VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS - Tập 31 Số 4 - 2015
Nguyễn Khánh Trung
Kết quả hoạt động kinh doanh của các cửa hàng nhượng quyền thương mại chịu ảnh hưởng bởi rất nhiều yếu tố như sự chuyển giao, tiếp nhận, mối quan hệ và môi trường... Nghiên cứu này chỉ ra các nhân tố thành phần thuộc về mối quan hệ trong hoạt động nhượng quyền thương mại gồm có cam kết, niềm tin và sự hài lòng; đồng thời chỉ rõ cách thức mà các yếu tố này tác động đến kết quả hoạt động kinh doanh ...... hiện toàn bộ
Nâng cao khả năng tuyển dụng của sinh viên theo học các chương trình Ngôn ngữ và Ngôn ngữ học tiếng Anh tại Việt Nam
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 38 Số 1 - 2021
Pham Huy Cuong
Nghiên cứu này đề cập đến việc phát triển các kỹ năng tuyển dụng cho sinh viên tốt nghiệp chuyên ngành tiếng Anh nhằm tạo điều kiện thuận lợi cho sự chuyển tiếp của họ từ trường đại học sang nơi làm việc. Nghiên cứu hiện nay đã chỉ ra rằng các trường đại học chưa chuẩn bị đầy đủ cho sinh viên về mặt kiến thức chuyên môn và các kỹ năng liên quan đến công việc. Cũng tồn tại sự mất cân bằng giữa trọn...... hiện toàn bộ
#Khả năng tuyển dụng #Kỹ năng làm việc #Chương trình học #Sinh viên ngành tiếng Anh #Quan hệ đại học-ngành công nghiệp
Impact of corporate social responsibility on brand equity with the mediating role of customer trust and customer participation - a case study in the vietnamese hotel industry
Tạp chí Kinh tế, Kinh doanh và Luật Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh - Tập 6 Số 3 - Trang 3327-3344 - 2022
Thanh Tuan Phung, Giang Thi Thuy Huynh
In today's market economy, the evaluation of a company is not only in financial aspects such as profit and market share but also in the company's contributions to the community and is expressed a lot through responsibility, especially in service industries, because of the intangible nature of products. The relationship between corporate social responsibility and the enhancement of corporate brand ...... hiện toàn bộ
The Vietnam’s financial sector in the context of ASEAN financial integration
Tạp chí Phát triển Khoa học và Công nghệ Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh - Tập 19 Số 1 - Trang 129-142 - 2016
Truc Thi Thanh To
The paper focuses on (1) discussing framework of ASEAN financial integration and initiatives, commitments made by member countries which include financial service and capital liberalization, financial market and payment system integration; (2) analyzing the actual situation of the Vietnam’s financial sector in relation to other ASEAN countries concerning the financial depth, bond and stock markets...... hiện toàn bộ
Building a information system for looking up contextual technical dictionary
Tạp chí Phát triển Khoa học và Công nghệ Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh - Tập 18 Số 3 - Trang 82-92 - 2015
Hoa Khanh Nguyen, Thanh Trung Ho, Anh Thi Tran
The context of technical terms is very important. It is part of information in text which supports users in understanding the exact meaning of technical terms in particular specialized circumstances, especially in education and research. However, most of current dictionary systems only focus on the lookup function and the standard meaning of terms without considering related contexts. In this pape...... hiện toàn bộ
Some recommendations to improve the pension regime in Vietnam
Tạp chí Kinh tế, Kinh doanh và Luật Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh - Tập 6 Số 4 - Trang 3514-3525 - 2022
Nguyễn Thanh Huyền
Retirement is a major regime in the social insurance policy andincludes both compulsory and voluntary in the social security system in Vietnam and many other countries. Practice shows that the regime is in fact the core and important pillar in the national social security system, contributing to improving the life of laborers upon their end of working age and lightening the burden on welfare socie...... hiện toàn bộ
Measure competitive advantages, critical product industry and some results of calculation for industrial processing products of Ho Chi Minh City
Tạp chí Kinh tế, Kinh doanh và Luật Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh - Tập 3 Số 3 - Trang 176-189 - 2019
Nguyen Thi Canh
The paper presents the criteria for measuring competitive advantages of products, and measuring main or key products according to methods of measuring domestic resource costs, calculating industial linkage coefficients based on the input-output table I-O. The study is to apply the calculation of domestic resource cost coefficients for a number of products of Ho Chi Minh City through timelines acco...... hiện toàn bộ
#Competitive advantages of products #main products #Ho Chi Minh City
Tổng số: 264   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10